Nokia E71

Autor nokiaphones | 16 Nov, 2009

    Šta je to Nokia obezbedila što je povećalo popularost uređaja E serije? Ono što nije sigurno jeste njihovo pozicioniranje prema slabo definisanim „poslovnim korisnicima“ sa svom pratećom zbrkom. Oni su dizajnirali telefon za masovno tržište ali su ubacili nekoliko razlika čime je uređaj izgubio svoj status poslovnog rešenja sa prijatnijim izgledom. Sve u svemu, to je odličan način pristupa rešavanja problema sa različitih tačaka gledišta. Nokia nije uspela da osvoji srca korisnika na direktan način ali su pronašli način da zaobiđu problem.

    Nokia E71 se može predstaviti kao odličan primer jednog drugačijeg načina pozicioniranja i rezultata koji se tim putem mogu postići. Postavili su veliki ekran E61, smanjili kućište i thumbboard, sve sa ciljem da novi uređaj bude manjih dimenzija. Budući da su žrtvovali nešto od ergnomonije originalnog uređaja, uspeli su da model E71 bude mnogo atraktivniji prosečnim korisnicima. Takođe je veoma lako povući paralelu između ovog telefona i IBM-ovih ThinkPad laptop računara koji su bili veoma popularni među poslovnim korisnicima pre nego što je ovo odeljenje otuđeno. Iako su bili veoma jednostavni za rad a baterija obezbeđivala dugo vreme rada, njihov estetski izgled nije im bio jača strana. Oni su više smatrani priborom, kao olovka ili spajalica, gde je funkcija uvek bitnija od dizajna. Međutim, to ni na koji način nije ugrozilo ThinkPad brendirane laptop računare – oni su imali svoje korisnike koji su cenili njihov spartanski izgled u kombinaciji sa dobrom funkcionalnosti. Međutim, nedavne izmene u njegovom dizajnu nisu donele ništa dobro ovoj liniji – iako su motivi proizvođača razumljivi, oni mogu ugroziti originalni fokus serije tako da prosečni korisnici (kojima je ovaj obnovljeni model namenjen) neće moći da razlikuju „ThinkPad“ od ostalih laptop računara drugih proizvođača.

    Međutim, Nokia nema takav problem – nema veliki broj ljubitelja E serije, tako da se u suštini stvara slika serije od same osnove. Stvar je u tome što poslovni korisnici nigde ne idu – njihova topla sećanja na model Nokia E61 su još uvek sveža. Međutim, sigurno je da će E71 više privlačiti mlađu populaciju, uključujući i one koji nisu koristili E61i. Udeo tinejdžera u grupi korisnika telefona Nokia E61 bio je veoma veliki; a E71 je tu da izvrši određena poboljšanja u odnosu na prethodni model.

    Na ovaj način smo izdvojili glavnu ciljnu grupu telefona Nokia E71 – poslovni korisnici i tinejdžeri. Rekao bih da je odnos između ove dve grupe 60:40.

    Pored toga, E71 neće imati baš toliko šansi na američkom tržištu na kojem kolo vodi BlackBerry – u suštini tako je – kako je i ima jako malo šansi da će se situacija izmeniti. Sa druge strane, Evropa i Azija su Nokia-ine velike šanse budući da tamo nema sličnih QWERTY rešenja. Sony Ericsson nema dovoljno resursa niti stručnosti da predstavi E71-bazirani smart telefon (iako imaju u planu da objave nešto slično). Tako da se ispostavlja da Nokia E71, kao i njeni prethodnici, neće imati direktne rivale.

     


1 Komentari & 0 Trekbekovi od "Nokia E71"

    Dobar telefon kolega...

    Autor cage 17 Nov 2009, 09:49
Dodaj komentar





Zapamti me